کد مطلب:293518 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:253

حضرت فاطمه ی زهرا شفیعه ی محشر است


شكی نیست كه امر شفاعت در نشائه دنیا و آخرت باذن الله است و مراد اذن تكوینی است كه با اعمال قوه ولایتی تحقق پذیرد و اساسا شفاعت باذن خداست و اینكه در اخبار و روایات معتبره صادر از مقام عصمت بما رسیده است كه حضرت فاطمه زهرای اطهر دختر پیغمبر در محشر شفاعت می كند بلحاظ آن است كه آن حضرت دارای مقام ولایت كلیه مطلقه است و حق همه گونه تصرف و اختیار مطلق باذن الله دارد:

ولایت كلیه مطلقه حضرت فاطمه سلام الله علیها در نزد اهل معرفت به حق آن حضرت ثابت و مبرهن است و به همان براهین و دلائل عقلیه و نقلیه كه اثبات ولایت كلیه مطلقه حضرت ختمی مرتبت و خلفاء آن حضرت گردیده است نیز ولایت حضرت فاطمه علیهاالسلام بر كرسی اثبات نهاده شده است چه همه نور واحدند مضافا به اینكه حضرت امام صادق كاشف حقایق علیه السلام فرموده است كه ما حجتیم بر شما و جمیع خلایق جهان و مادر ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حجت است بر ما و از كلام معجز نظام امام همام علیه السلام مستفاد می شود كه حضرت فاطمه ام الائمه در تمام شئون ولایت با آنها شركت دارد و همان طوریكه


حضرت ختمی مرتبت و اوصیای قدیسین آن حضرت در قیامت از امت اسلامیه و شیعیان و محبان خود شفاعت می نمایند نیز حضرت فاطمه (ع) شفاعت می فرماید.

«لمولفه»

حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها مرات خدا و فی الواقع آئینه ی ایزدنما است


(كیست زهرا آئینه ایزدنما

كیست زهرا آئینه ذات خدا)


(كیست زهرا مظهر كل الجمال

كیست زهرا مظهر كل الجلال)


(كیست زهرا مظهر كل الكمال

آئینه حسن جمال ذوالجلال)


(كیست زهرا آئینه ذات و دود

مظهر و مجلای حی لایموت)


(كیست زهرا عاشق ذات خدا

مظهر اسماء و اوصاف خدا)





(كیست زهرا دخت احمد مصطفی (ص)

مظهر كل الكمال كبریاء)


(كیست زهرا شوهر او مرتضی (ع)

كفو بی مانندش ز جمله ماسوی)


(گر نبودی خلق حیدر تا ابد

لم تكن للفاطمه كفوا احد)


(كیست زهرا ام بابایش رسول

مانده در تعبیر آن جمله عقول)


(كیست زهرا كوثر اعطای رب

كش عطا فرمود این كوثر به اَبْ)


(كیست زهرا مادر یازده گهر

آن امامان بحق فخر بشر)


(كیست زهرا پنجم از آل عبا

محور تعریف اصحاب كسا)


(فاطمه هم عارف است و عابد است

تارك دنیا بدی چون زاهد است)


(آنكه بد مستغرق بحر وصال

غرق بد اندر شهود آن جمال)





(آنكه او مستغرق عشق خداست

كی نظر او را به جمله ما سوا است)


(عصمت او مورد رشك ملك

پازده بر ما سوی و بر فلك)


(او ندارد اعتنائی بر فدك

آن فدك از بهر تو كرده محك)


(بی نیاز از دنیی و عقباستی

در مقام قرب او ادناستی)


(راستی او فاطمه زهراستی

ثروت او (علم الاسما) ستی)


(شافعه در محشر كبراستی

حشمت او عرصه ی عقباستی)


(در قیامت جلوه ی او را به بین

جلوه ی زهرا به بین در یوم دین)


(دختر پیغمبر عالیمقام

سایه ی تو بر سر ما مستدام)


(جان (ربانی) ثناگوی تو باد

تا قیامت یا كه تا یوم التناد)




عن النبی الختمی صلی الله علیه و اله قال: ان الله تعالی اذا بعث الخلایق من الاولین و الاخرین نادی منادی ربنا من تحت عرشه: یا معشر الخلایق غضو ابصاركم لتجوز فاطمته بنت محمد سیده نساء العالمین علی الصراط فتغض الخلایق كلهم ابصارهم فتجوز فاطمته علی الصراط لایبقی احد فی القیامته الا غض بصره عنها الا محمد و علی و الحسن و الحسین و الطاهرین من اولادهم فانهم اولادها فاذا دخلت الجنته الحدیث.

در كتاب بحار علامه مجلسی از حضرت نبی اكرم و رسول خاتم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است كه فرموده در حشر كلی كه خدا خلق اولین و آخرین را مبعوث و بعرصه ی محشر می آورد منادی پروردگار ما از تحت العرش ندا می كند خطاب به قاطبه ی خلایق كه اینك حضرت فاطمه دختر پیغمبر خاتم كه سیده ی نساء عالمین است می خواهد بر صراط بگذرد و عبور فرماید بنابراین لازم بر شما است كه عموما (غضوا ابصاركم) و باقی نماند احدی مگر اینكه چشم خود را از رویت و شهود آن ملك ملك و ملوكت به بندد مگر حضرت محمد و علی و امام حسن و امام حسین و اولاد طاهرین آنان چه ایشان اولاد حضرت فاطمه اند پس با این حشمت و جلای زهرای اطهر علیهاالسلام داخل بهشت می شود و عموم محبان آن سیده نساء عالمین با چنگ زدن به دامن كساء حضرتش


رهسپار جنت شوند و بدین وسیله از آتش دوزخ نجات یابند: (اللهم اجعلنا من شیعتها و محبیها و اجعلنا من المشمولین لشفاعتها یوم القیامته) آمین.